بخش معدن از ظرفیتهای مهم کشور است، به بازار نفت نمی شود اعتماد کرد، باید به فکر جایگزین باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است. مقام معظم رهبری مد ظله العالی
مجتمع سنگان
جلسه هیأت امنای مرکز علمی کاربردی مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد

در جلسه هیأت امنای مرکز علمی کاربردی مجتمع سنگ آهن سنگان که در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با حضور علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان و هیأت امنای مرکز برگزار شد، آخرین وضعیت آموزشی و پژوهشی مرکز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مجتمع، محمد جلالی مدیر مرکز علمی کاربردی مجتمع سنگ آهن سنگان، در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی مرکز ارائه کرد. بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۳۰۱ دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله معدن، مکانیک، برق، ایمنی کار و حفاظت فنی و مهندسی فناوری فرآوری مواد معدنی فلزی در حال تحصیل هستند. همچنین تاکنون ۳۷۸ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۳۰ نفر از آن‌ها در سال ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شده‌اند.
علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سطح علمی و فنی کارکنان مجتمع، بر اهمیت توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین مرکز علمی کاربردی و مجتمع تاکید کرد. وی همچنین بر لزوم تطبیق برنامه‌های آموزشی با نیازهای روز صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان تاکید کرد.
رسولیان افزود: توجه به اهمیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در صنعت معدن، سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی یکی از اولویت‌های اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان است. امیدواریم با توسعه همکاری‌های آموزشی با مرکز علمی کاربردی، بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز صنعت معدن را تربیت کنیم و به توسعه پایدار این صنعت کمک کنیم.
جلالی مدیر مرکز علمی کاربردی گفت: مرکز علمی کاربردی مجتمع سنگ آهن سنگان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته مجتمع، تلاش می‌کند تا محیطی مناسب برای آموزش و پژوهش فراهم کند. همچنین با ایجاد ارتباط با صنایع مختلف، فرصت‌های کارآموزی و اشتغال برای دانشجویان فراهم می‌شود.

about us

1403/07/18