بخش معدن از ظرفیتهای مهم کشور است، به بازار نفت نمی شود اعتماد کرد، باید به فکر جایگزین باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است. مقام معظم رهبری مد ظله العالی
مجتمع سنگان
بازدید وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان از مجتمع سنگ آهن سنگان

بازدید وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان از مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش روابط عمومي مجتمع، وزیر محترم صنعت و تجارت افغانستان در رأس هیأتی سیاسی، اقتصادی و تجاری از مجتمع معادن سنگ آهن سنگان بازدید نمودند.

نورالدین عزیزی در جریان بازدید از مجتمع سنگ آهن سنگان گفت : خواف از ظرفیت های خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری های مشترک با افغانستان برخوردار است.

وی گفت : شهرستان خواف با برخورداری از معادن غنی سنگ آهن از ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری های اقتصادی، صنعتی و معدنی بین ایران و افغانستان برخوردار است و ما میخواهیم از تکنولوژی و تجارب کشور ایران استفاده کنیم.

دکتر گل محمدی مدیریت محترم مجتمع سنگ آهن سنگان در این رابطه گفت : ظرفیت منحصر بفردی برای شراکت اقتصادی و مشارکت همجواری با کشور دوست و همسایه افغانستان هست، ما سه وظیفه عمده در پهنه صنعتی و معدنی سنگان به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران داریم: اکتشاف، استخراج و فروش. تا الان 19 پهنه اکتشافی جدید با سطح قابل توجهی از ذخيره ماده معدنی داریم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک عدد دقیق اکتشافات مجتمع سنگان به سمع و نظر مخاطبین عزیز خواهد رسید.

دکتر گل محمدی افزود: طی سال جاری تا این لحظه غریب به 21 میلیون تن کلوخه سنگ آهن و 47 میلیون تن باطله برداری و غریب به 70 میلیون تن عملیات معدنکاری انجام شده که در سطح کشور منحصر بفرد است و بر طبق آمار حدودا 30 درصد خوراک کارخانجات فولاد کشور را تأمین می کنیم.

about us

1401/12/19