بخش معدن از ظرفیتهای مهم کشور است، به بازار نفت نمی شود اعتماد کرد، باید به فکر جایگزین باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است. مقام معظم رهبری مد ظله العالی
مجتمع سنگان
یک رکورد دیگر برای سنگ آهن سنگان

رکورد نداشتن حادثه منجر به فوت ناشی از کار در مجتمع سنگ‌آهن سنگان و پیمانکاران از آبان ماه 1395 تا اسفند ماه 1402 ادامه داشته است و به 32.000.000 نفر ساعت رسیده که در نوع خودش در معادن کشور منحصر به فرد است. 

به گزارش روابط عمومی مجتمع، جلسه ای با حضور علی رسولیان مدیر مجتمع و رئیس هیأت اجرایی با واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع در محل سالن جلسات مجتمع برگزار شد.  در این جلسه اقدامات واحد HSE در سال 1402، ساختار سازمانی واحد HSE و پیمانکاران، تجهیزات لجستیکی واحد HSE، چالش‌های قانونی مرتبط با حوزه HSE، نقاط ضعف و قوت واحد و دغدغه‌های پرسنل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در این جلسه ضمن گرامی داشت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات برای همگی کارکنان، از تلاش‌های واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست تقدیر و تشکر کرد و در این باره گفت: با توجه به بالا بودن سطح ریسک معادن در مباحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست، حضور موثر و فعال عوامل HSE از اهمیت بالایی برخوردار است و ابراز امیدواری کرد که روند بدون حادثه بودن مجتمع در چند سال اخیر با همت و تلاش این واحد تداوم داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: یکی از معیارهایی که معادن در سطح منطقه و جهان بر اساس آن مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند مباحث مرتبط با پایین بودن حوادث و سوانح و همچنین تلفات ناشی از حوادث و سوانح است و طبعا فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ ایمنی و اقدامات پیشگیرانه اولویت بیشتری را نسبت به اقدامات مقابله‌ای دارد.

  مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان بیان داشت: انتظار می‌رود همکاران در واحد HSE مجتمع و واحدهای HSE شرکت‌‌های سرمایه‌گذار و پیمانکار که در منطقه صنعتی معدنی سنگان فعالیت می‌کنند، توجه ویژه ای نسبت به ارتقای سطح آگاهی و دانش خود داشته باشند تا شاهد حضور موثر و پر رنگ در این عرصه باشیم.

وحید جهان‌تاب مسؤل ایمنی معادن در این جلسه گفت: رکورد نداشتن حادثه منجر به فوت ناشی از کار در مجتمع سنگ‌آهن سنگان و پیمانکاران از آبان ماه 1395 تا اسفند ماه 1402 ادامه داشته است و به 32.000.000 نفر ساعت و 2700 روز رسیده که در نوع خودش در معادن کشور منحصر به فرد است و با توجه به افزایش عملیات استخراج، خردایش و اکتشاف، ضریب شدت حوادث 400 درصد، ضریب تکرار حوادث 44 درصد و ضریب شدت تکرار حوادث 400 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

about us

1402/12/26