بخش معدن از ظرفیتهای مهم کشور است، به بازار نفت نمی شود اعتماد کرد، باید به فکر جایگزین باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است. مقام معظم رهبری مد ظله العالی
مجتمع سنگان
هوشمند سازی معادن در وهله اول موجبات ارتقا پارامتر های بهره وری را فراهم خواهد کرد

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان ایمیدرو گفت: ایمیدرو تلاش میکند در حوزه ی ارتقاء بهره وری معادن و همینطور بکارگیری تکنولوژی های نوین در استحصال مواد معدنی برنامه های خودش را اجرا کند.

دکتر ملاطاهری در بازدید از معادن سنگ آهن سنگان، بیان داشت: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم در مجموعه معادن سنگان مباحث مربوط به هوشمندسازی معادن و همینطور استفاده از روش های نوین اکتشاف را در دستور کار قرار دهیم و به دنبال این هستیم که سطح قطعیت ذخایر را در مجموعه سنگان ارتقاء بخشیم.

وی افزود: با استفاده از این تکنولوژی های نوین و همینطور با هوشمندی و ارتقاء بهره وری هزینه های تمام شده استخراج را کاهش داده ، وقتی هزینه تمام شده کاهش پیدا کند بالتبع حاشیه سود بالاتر خواهد رفت و پایداری تولید سنگ آهن که خیلی ضرورت دارد برای شرکت های فولادی میتواند محقق شود.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان ایمیدرو با اشاره به اینکه وقتی معادن هوشمندسازی شود در وهله اول بهره وری و موجبات ارتقاء پارامترهای بهره وری فراهم میشود، خاطرنشان کرد: با این کار هزینه های تمام شده کاهش پیدا میکند و نهایتا میتوانید از ابزار و امکاناتی که دارید حداکثر راندمان را گرفته که قطعا موجب میشود تولید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از تارگت های اصلی برای اینکه بتوانیم مدل هوشمند سازی در معادن را اجرا کنیم در سنگان خواف خواهد بود.

about us

1402/03/22