بخش معدن از ظرفیتهای مهم کشور است، به بازار نفت نمی شود اعتماد کرد، باید به فکر جایگزین باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است. مقام معظم رهبری مد ظله العالی
مجتمع سنگان
شکل گیری نگاهی نو در فرایند گزینش افراد / کرونا ثابت کرد برای سلامت محیط، همه باید به مقررات احترام بگذارند

علی آبادیان مدیر هسته گزینش ایمیدرو به مناسبت سالروز تشکیل گزینش مطرح کرد:

شکل گیری نگاهی نو در فرایند گزینش افراد / کرونا ثابت کرد برای سلامت محیط، همه باید به مقررات احترام بگذارند

حمید علی آبادیان مدیر هسته گزینش ایمیدرو به مجموعه اقداماتی اشاره می کند که سبب روزآمدی و نگاهی نو در فرایند گزینش در سازمان شده است. وی تاکید کرد که ایمیدرو به سبب گستره فعالیت، دارای تنوع جغرافیایی، قومیتی و مذهبی در سراسر کشور است که باید به منظور رعایت حقوق افراد، بررسی صلاحیت ها با وسواس بیشتری انجام شود.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، علی آبادیان که به مناسبت سالروز تشکیل نهاد گزینش ها به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، سخن می گفت، اظهار داشت: در 15 دی سال 61 بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمانی تاریخی برای تشکیل گزینش صادر کردند با این هدف که حقوق افراد در مسیر جذب سازمان ها و ادارات دولتی به رسمیت شناخته شود. وی افزود: در آن فرمان تصریح شده که تجسس در زندگی افراد ممنوع است و کسی نباید به دلیل نقد تفکرها، در فرایند گزینش رد شود.
وی در ادامه به جایگاه ایمیدرو و حساسیت این سازمان در گزینش اشاره کرد و گفت: بافت نیروی انسانی فعال در این مجموعه ی بزرگ از نظر مذهبی و قومیتی، وسیع و متنوع است که این امر دقت بالایی را در گزینش افراد طلب می کند.
مدیر هسته گزینش ایمیدرو همچنین گفت: یکی از تغییرات ایجاد شده در فرایند گزینش در مناطق مختلف با تنوع جغرافیایی، قومیتی و مذهبی ، این است که امور گزینش را از طریق دفتر رابطین انجام دهیم که یکی از نتایج این امر، صرفه جویی در زمان، تسهیل فرایند و بالا بردن صحت انجام کار است.
به گفته علی آبادیان، این اقدام علاوه بر اینکه سبب کاهش هزینه ها شده، افزایش ارتباط با زیرمجموعه ها را در پی داشته و همزمان مانع ایجاد جبهه گیری افراد با گرایش های مختلف در مقابل یکدیگر شده است.

ایمیدرو؛ سازمان برتر در گزینش
مدیر هسته گزینش ایمیدرو در عین حال یادآور شد: خوشبختانه عملکرد مدیران گزینش این سازمان از گذشته، همواره مناسب و قابل تقدیر بوده به گونه ای که هسته گزینش ایمیدرو توانست در سال قبل (99) به عنوان "هسته گزینش برتر" در کشور انتخاب شود.
علی آبادیان درباره اصلاحات ایجاد شده در بخش گزینش گفت: پیشتر مرسوم بود که نظر گزینش درباره افراد در طول سال یا میانه سال اعلام شود اما از اسفند سال گذشته با همکاری مجموعه های مختلف سازمان، توانستیم پیش از شروع سال نظر خود را درباره تمدید قرارداد کلیه افراد مشمول قانون گزینش در سال 1400 را اعلام کنیم ؛که این امر مورد استقبال شرکت های زیرمجموعه سازمان قرار گرفت.
وی ادامه داد: اصلاحاتی نیز در بخش بایگانی با مساعدت معاونت اداری و مالی و همچنین مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو انجام شد که سبب تسهیل در عملکرد و اثرگذاری گزینش شده است.
علی آبادیان همچنین اشاره کرد که ارتباط گزینش با حراست سازمان، بسیار خوب بوده که این امر باعث نظارت هرچه بهتر بر نیروی انسانی شاغل در سازمان شده است.
علی آبادیان تاکید کرد: اخیرا دوره ی سه روزه آموزشی برای آموزش رابطین استانی گزنیش برگزار کردیم که در آن قائم مقام هیات عالی گزینش کشور و مدیران دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت صمت نیز حضور داشتند.
وی افزود: فعالیت رابطین استانی به تازگی شروع شده و منتظر بازخورد و نتایج اولیه آن هستیم.

جایگاه مصاحبه
علی آبادیان با بیان اینکه جایگاه گزینش آنطور که شایسته بوده معرفی نشده، گفت: برخی تصورات بر این امر استوار بوده که انجام مصاحبه به معنی ایجاد مانع در فرایند جذب است در صورتی که "مصاحبه"، یکی از مترقی ترین مراحل "کشف و جذب" نیروی انسانی و در جهت حفظ حقوق متقاضی است. علی آبادیان افزود: طبق قوانین و دستورالعمل ها، در مصاحبه ملاک ما بیان و گفته افراد است و نه آن چیزی که راجع به آن ها گفته می شود. از این رو دفاع افراد از جایگاه خود را (نسبت به گزارش های دریافتی)، اولویت قرار می دهیم.
وی ادامه داد: همه گیری کرونا به رغم مشکلات و زیان هایی که برای جامعه ایجاد کرد نکاتی هم در برداشت و آن هم انجام فعالیت ها – با هدف صیانت از سلامت افراد- در چارچوب پروتکل ها و دستورالعمل ها بود. این مهم توانست بخشی از اهمیت و حساسیت کار گزینش را نشان دهد به طوری که ثابت کرد محیط کار هم نیاز به "سلامت" دارد که از مسیر عرف و ارزش های جامعه و همچنین چارچوب قوانین و مقررات می گذرد.

about us

1400/10/14